czwartek, 12 marca 2020

Klasa 4 - różne jednostki długości

Zad. 1.
a) Wyraź w centymetrach
3 m      120 dm      17 m 3 cm      10 m 1 dm      5600 mm

b) Wyraź w metrach i centymetrach, np. 683 cm = 6 m 83 cm
240 cm      309 cm      4500 cm      5702 cm      2003 cm

c) Wyraź w metrach
5 km      1 km 400 m      4 km 324 m      2 km 30 m      8 km 205 m

d) Wyraź w decymetrach
50 cm      37000 mm      3 m      120 cm      35 m

b) Wyraź w kilometrach
7000 m      813000 m      75000 m      90000 dm      8040000 dm

Zad 2.
Narysuj odcinek AB o długości 4 cm, następnie narysuj:
a) odcinek CD dłuższy od odcinka AB o 12 mm,
b) odcinek EF krótszy od odcinka AB o 1 cm 7 mm.

Zad. 3.
Narysuj odcinki o podanych długościach:

|AB| = 3 cm 5 mm      |CD| = 4 cm 2 mm      |EF| = 2 cm 7 mm      |GH| = 2 cm 3 mm.

Które trzy odcinki należy wybrać, aby suma ich długości była:
a) mniejsza od 1 dm,
b) większa od 1 dm,
c) równa 1 dm.

Zad. 4.
Podane długości odcinków wypisz w kolejności od najmniejszej do największej.
a) 41 mm, 5 dm, 3 cm 9 mm
b) 65 m, 6300 cm, 620 dm
c)2 m 57 cm, 2580 mm, 27 dm

Zad. 5
W Wielkiej Brytanii używa się innych jednostek długości. Są to jardy, stopy i cale. Jeden jard ma 3 stopy, jedna stopa ma 12 cali, a jeden cal to około 25 mm. Co jest dłuższe:
1 jard + 1 stopa + 1 cal   czy   1 m + 1 dm + 1cm + 1 mm?


Zbiór zadań, Matematyka z kluczem 4, Jerzy Janowicz

Aby przypomnieć sobie, jak się zamienia jednostki długości możesz zobaczyć film

  

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz